Mindfulness Rotterdam

Mindfulness Rotterdam

We leven tegenwoordig in een chaotische wereld waarin de meeste mensen veel druk en/of stress ervaren. Hierdoor zie je dat steeds meer mensen en vooral ook jonge mensen verschillende lichamelijke of psychische klachten hebben. Het is belangrijk voor de gezondheid van een mens om echt goed tot rust te komen. mindfulness Rotterdam kan helpen bij het leren tot rust komen van je lichaam en geest.

Het tot rust brengen van je lichaam en geest kan je helpen om veel beter in je schoenen te staan in bepaalde situaties. Ook kan het bijdragen aan de manier waarop je tegen dingen aankijkt en verschillende situaties aanpakt. Met meer rust zul je merken dat je als persoon anders in het leven komt te staan. Je wordt een sterker persoon.

Wat is Mindfulness?

Mindfulness bestaat al eeuwen. Het is een vorm van mediteren waarin je leert om je aandacht in het heden te houden zonder afleiding. Het is niet gemakkelijk en heeft zeker een lange tijd oefening nodig voordat je dit goed kunt. Maar wanneer je goed getraind bent in mindfulness, heb je totale controle over jouw gedachtes en kun je ze in het heden houden zonder afleiding van denken en voelen.

Door het drukke leven worden we teveel afgeleid en denken teveel over alles na. Door mindfulness kun je jouw hoofd meer legen en ordenen. Dit zorgt voor meer lichamelijke en zeker psychische rust.

Voor wie is mindfulness

Mindfulness is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar innerlijke rust. Mensen die veel druk en stress ervaren, te veel nadenken en hiervan wakker liggen of zich niet goed kunnen concentreren. Het maakt niet uit in welke leeftijdscategorie je valt, van jong tot oud, iedereen krijgt wel eens te maken met deze klachten. Er zijn verschillende manieren om meer rust te krijgen.

Insideout healing

Om meer rust te krijgen kun je mindfulness beoefenen maar er zijn meerdere manieren. Al deze manieren bij elkaar wordt een insideout healing genoemd. Door dit complete pakket te beoefenen komt jouw lichaam en geest echt tot rust en krijg je veel meer energie.

Deze rust kun je bijvoorbeeld ook krijgen door middel van acupunctuur, yoga oefeningen, massage, ademtechnieken, meditatie en zo zijn er nog een aantal. Met de therapeut kijk je bij een eerste afspraak welke vorm of vormen van behandeling het beste bij jouw situatie passen. Een deel van de behandeling zal ook bestaan uit het adviseren en thuis veel beoefenen van de mindfulness en yoga opdrachten.

No Comments

Post a Comment